בית

בבל , , 19/9/2017

                           

 

מישל וולבק מחסום אחרון נגד הליברליזם

אָנוּ דּוֹחִים אֶת הָאִידֵאוֹלוֹגְיָה הַלִּיבֶּרָלִית מִשּׁוּם שֶׁאֵין
בִּיכָלְתָּהּ לְהַתְווֹת לָנוּ כִּוּוּן , נָתִיב שֶׁיּוֹבִיל לְפִיּוּס
שֶׁל הַפְּרָט עִם הַדּוֹמִים לוֹ בְּקֶרֶב קְהִלָּה
שֶׁנִּתָּן לְכַנּוֹתָהּ >>>

איל ויצמן ארכיטקטורה של סְפָר

כיוון שגיאוגרפיות גמישות מגיבות לכוח מבוזר ולא לכוח ממוקד ואחדותי, אין להבין את הארכיטקטורה שלהן כהגשמה חומרית של רצון פוליטי מאוחד או כתוצר של אידאולוגיה לכידה. >>>

אורן קקון אמן השלילה - ההתחלה

השואף אל הכתיבה גלגל את הכיסא לאחור והדליק מרלבורו אדום. הדמות המבוססת על חייו עשתה את הבלתי–ייאמן ונהפכה לבשר ודם. יש להם עבר דומה ושניהם נמצאים עכשיו בפירנצה. הוא כותב המשך לחייו. >>>

איבן שצ׳גלוב (ז׳יל איבן) מרשם לאורבניזם חדש

״כל אחד יתגורר ב״קתדרלה״ האישית שלו. שיהיו בה חדרים שיעוררו חלומות חזקים יותר מכל סם ובתים שאי אפשר יהיה לעשות בהם דבר מלבד לאהוב.״
"מרשם לאורבניזם חדש", נכתב ב-1953 והתפרסם בגליון הראשון של כתב העת של התנועה הסיטואציוניסטית ב- 1958. >>>

ג’ימי לונץ בחיים לא היה במלחמה, אבל ידע שבטח ככה מרגישים שם

שמונה–עשר חבר’ה בחדר אחד, ורובּ, הבמאי, שולח אותם החוצה ־ שמונה–עשר חבר’ה שכם אל שכם, נעים להוראות המפקד ועושים מה שהתאמנו יום ולילה לעשות. >>>

אסתר פלד נניח אישה

נניח אישה.
איפה נניח אותה?
עם כל הסימנים:
יונדאי סנטה-פה, נפח מנוע גדול, גדול.
נוסעת על כביש מספר אחת כמעט כל יום. בקטעים שאפשר נוסעת מאה ארבעים. >>>

לאסלו קרסנהורקאי מצבי חירום - מבוא

אם כי הלכה למעשה לא עברו מאז אלא רגעים ספורים, דומה כי נצח שלם חלף בשבריר השנייה המסנוור שבּו כמו ראתה את עצמה מלמעלה, והנה היא חדורה עריריוּת מצמיתה וממררת בבכי, במרחב האדיר של עלטת הערב, ניצבת בחלון המואר של הרכבת המתמהמהת כעומדת בקופסת גפרורים והפנים >>>

דייויד בלוס השם

ז'ורז  פרק נולד בפריז ב-7 במרץ 1936, ארבע שנים ושלושה חודשים לפני כניסתם של הכוחות הגרמניים לעיר. היו לו שם פרטי צרפתי ושם משפחה שנשמע כמו פֶּר֫ק בצרפתית. >>>

ז'ורז' פרק הערות על מה שאני מחפש

"בעיני, אני דומה יותר לאיכר שמעבד חלקות שונות; באחת הוא מגדל סלק, באחרת אספסת, בשלישית תירס, וכו'." >>>

רונלדו קוּרֵיָה דִי בְּרִיטוּ אֲדֹנִיָּה

החדשות על סבא רימונדו קאיטנו נודעו לנו זמן רב לפני המסע ברחבי אינימונס. מצבו הבריאותי הידרדר, וייתכן שמסיבת יום הולדתו לא תיערך. >>>

אילנה ברנשטיין נקודת האפס

עכשיו אני ילדה. ילדה שאוהבת ילד. אלה הם ימי ראשית האהבה. אני אוהבת רק ילד אחד, ואני רבים. רבות יש לומר. כפולת פנים כמו פרוטו–חיה. ואלה רק הימים הראשונים. מתוך הלילה אני אוהבת אותו, אהבתי רגישה לאור, אין לה ימים, רק ימים ראשונים. >>>

ברנאר-אנרי לוי מכתב מ- 27 בינואר 2008.

שבו מתייחס ברנאר–אנרי לוי ללינץ' שבוצע בסארטר, פאונד, סלין ובודלר. >>>

מישל וולבק מכתב מ-26 בינואר 2008

שבו מישל וולבק פותח באש: "יחד אנחנו מהווים סמל מופתי להתנוונות המחרידה של התרבות והאינטליגנציה הצרפתיות". >>>

אריק לארסון האיש מאחורי הפרגוד

אזרחים אמריקאים תושבי גרמניה פקדו את הקונסוליה האמריקאית בברלין דרך שגרה, אבל מעטים מהם נראו כמו האיש שבא לשם ביום חמישי, 29 ביוני 1933. האיש היה ג'וזף שאכנוֹ, רופא בן שלושים ואחת מניו יורק שעד לאחרונה עסק במקצועו באחד מפרברי ברלין. >>>

בזים: וילטשייר, ספטמבר 1535

"אני לא גבר ככל הגברים? לא? לא?"
הנרי השמיני לאוסטאש שאפּווי, שגריר הקיסר >>>

קטלוג בבל 1995-2015: ספרים נבחרים מעשרים השנים הראשונות

לקריאה או להורדת הקטלוג לחצו כאן >>>

מישל וולבק כניעה: ההתחלה

במשך כל שנות נעורי העצובות, הויסמנס היה עבורי חבר לחיים, חבר נאמן; מעולם לא פקפקתי בו, מעולם לא שקלתי לזנחו, גם לא לפנות לנושא אחר; ואז, אחר–צהריים אחד ביוני 2007, אחרי השתהות ממושכת, אחרי התפתלויות רבות, אפילו קצת מעבר למקובל, הגנתי לפני חבר השופטים של >>>

סוואמי ונקטסאננדה בַּאלָה קַאנְדָם - ילדותו של ראמה

ואלמיקי שאל את נַארַדָה, ראש וראשון לחכמים: >>>

יוחנן גרינשפון הקדמה ל"ראמאינה של ואלמיקי"

לצד "מָהָאבְּהָרָטָה", "רָאמָאיָנָה" הוא האפוס האידילי הנוכח בתודעה ההודית לדורותיה. גיבור האפוס הזה, המלך ראמה, הוא מודל גברי דומיננטי בתרבות ההודית. כמוהו גם אשתו, המלכה סיטא, היא האישה המושלמת. >>>

פרייה הרט דבר המתרגמת

לפני כארבעים שנה נתן לי מורי סְוָאמִי וֶנְקָטֶסָאנַנְדָה שי ־ ספר יקר: "רָאמָאיָנָה של ואלמיקי" בתרגומו לאנגלית. התחלתי לקרוא את סיפור העלילה ונסחפתי לתוכו. הוא ריגש, הסעיר והפעים אותי כל כך, עד כי בלעתי את כולו בשקיקה. >>>

RSS   צרו קשר   רשימת דיוור   English   חזרה לראש הדף

Created by: Zzzen   Design: eFshar   Copyright © Babel LTD. All rights reserved

בית