בית

בבל , , 21/11/2017

                           

 

לא שומר שתיקה

״הוא נחשב לאחד הסופרים המדוברים בעולם מאז שרב המכר שלו "ברוקלין" הפך לשובר קופות הוליוודי. עם צאת ספרו החדש, קולם טובין מעניק ראיון ל"ידיעות אחרונות", מספר על התחושה הקשה שמלווה אותו מאז הביקור בשטחים עם "שוברים שתיקה" ומגלה איך ייבשו אותו בטקס האוסקר.״
אלעד זרט משוחח עם קולם טובין, מחבר ״המשפחה הריקה״, 7 לילות >>>

הסופרת,המתרגמת והעיתונאית ניצולת השואה רות בונדי מתה בגיל 94

״הסופרת והעיתונאית ניצולת השואה רות בונדי מתה בגיל 94.״
עופר אדרת על רות בונדי, הארץ >>>

תמצית הסבל האנושי על פי וולבק: דחייה מצד נשים

״מישל וולבק מזכיר את הקשר בין ספרות ובין גברים שלא זוכים להצלחה עם המין הנשי. הוא גם ממחיש למה הפרוזה הרבה יותר נכונה לו מאשר השירה.״
אריק גלסנר על ספרו של מישל וולבק ״חוש המאבק״, 7 לילות >>>

הגיבור של אורן קקון שונא בשביל לאהוב

״במרכז ספרו הראשון של אורן קקון ניצב מבקר ספרים התוקף את הספרות העברית בחמת זעם רק כדי שיוכל להצטרף אליה. זה רומן חסר רחמים, המקבע את הקורא מול תאונת הדרכים המדממת שהיא חיי הגיבור.״
אבי שניבאום על ספרו של אורן קקון ״אמן השלילה״, הארץ ספרים >>>

ההבנה שכבר מאוחר מדי להשלים, למחוק, לכפר

״על קובץ הסיפורים המצוין של הסופר האירי שראה אור כעת בתרגום לעברית.״
איתמר זהר על ספרו של קולם טובין ״המשפחה הריקה״, הארץ >>>

ספר טיסה - המשפחה הריקה

״גלות ושיבה, מוות ואובדן, פרשיות אהבים בלתי מתפשרות ונאמנויות סותרות, ההבדלים בין המשפחות שאנו נולדים בהן לבין אלו שאנו בוחרים לעצמנו. אלה נושאים גדולים שמטופלים על ידי טובין בעדינות, בתחכום ובשפה עשירה.״
אלעד זרט על ספרו של קולם טובין ״המשפחה הריקה״, ספר טיסה, ידיעות אחרונות >>>

מי יבנה יבנה בית בח'אן יונס

״'ארץ חלולה' של איל ויצמן מציע ביקורת מקורית ומרתקת על הכיבוש הישראלי, אבל המסקנות שלו גורפות כל כך, שבסופן מבוי סתום.״
שי זמיר על ספרו של איל ויצמן ״ארץ חלולה: הארכיטקטורה של הכיבוש הישראלי״, ידיעות אחרונות >>>

בעולם המעוות של השמאל הקיצוני, כל מתנחל הוא מרגל

״ספר חדש שעוסק ב"ארכיטקטורת הכיבוש של ישראל" הוא חובת קריאה לאנשי שמאל ישראלים: תראו לאן אפשר להידרדר אם לא תעצרו בזמן.״
אריאל שנבל על ספרו של איל ויצמן ״ארץ חלולה: הארכיטקטורה של הכיבוש הישראלי״, מקור ראשון >>>

בעיות זיקפה

״אורן קקון מתגרה בקורא בחריפות ובחוצפה לא מצויות , אבל ׳אמן השלילה׳ סובל ממידה מופרזת של נרקיסיזם.״
ענת עינהר על ספרו של אורן קקון ״אמן השלילה״, 7 לילות, ידיעות אחרונות >>>

ביקורת גבולות

״מבקר ספרותי אכזר ניצב בלב רומן הביכורים של אורן קקון ¬ אך העיסוק בספרות מתגלה רק ככיסוי לעיסוק במין ובתסכול - ששומטים שטיח מתחת לרגלי היצירה.״
קרן דותן על ״אמן השלילה״, ספר הביכורים של אורן קקון, ישראל היום >>>

מצטרף חדש למועדון הסופרים האנטי־מוסריים

״אורן קקון נעלם, אבל ידעתי שהוא כותב משהו וחשבתי בלבי שמן הסתם קשה לו, כי מי שקטל בשיטתיות כל ספר עברי שקרא אינו יכול להרשות לעצמו לצאת עם ספר שיחטא בדברים שהוא יצא נגדם כמבקר.״
בני ציפר על ,אמן השלילה״, ספר הביכורים של אורן קקון, הארץ תרבות וספרות >>>

הילרי מנטל / ההתנקשות במרגרט תאצ׳ר

את הסיפור הזה כתבה הסופרת הבריטית הילרי מנטל, שמוכרת לחלקכם מהרומנים עבי הכרס "וולף הול" ו"הביאו את הגופות", שניהם(!) זוכי פרס בוקר: סיפור חכם שכולו היסטוריה אלטרנטיבית על יום בחייו של המתנקש בחיי ראש ממשלת בריטניה. "דמיינו תחילה את הרחוב שבו נפחה את נשמתה", מתחיל הסיפור נגד כיוון ההיסטוריה. המליץ והקדים ניר ברעם. תירגמה מאנגלית ליה נירגד.
״מעבורת״, פרויקט הסיפור הקצר >>>

להיות מיזנטרופ זה אידיאלי

"סופרים ישראלים עושים לו אלרגיה, סמים עוזרים לו לברוח, כתיבה מזרחית משעממת אותו, והגיע הזמן לדבר על זיונים. אורן קקון הבין שאם הוא רוצה שתהיה פה ספרות מעניינת – אין לו ברירה אלא לכתוב אותה בעצמו."
איה אליה משוחחת עם אורן קקון על ספרו ״אמן השלילה״, 7 לילות >>>

גברים במלכודת

״במחווה פוסט־מודרנית לז'אנר הנואר, רומן הפשע של דניס ג'ונסון מצליח לא להיתפס כחיקוי, אלא כיצירה מדויקת ועתירת סטייל.״
נטע הלפרין על ספרו של דניס ג׳ונסון ״לא לזוז״, ישראל היום >>>

הספר שילמד אתכם כמה דברים על יחסים בין גברים לנשים

"בתור מי שעבודתה היא לעשות עניין מיחסים רומנטיים, ׳פתח גדול מלמטה׳ עזר לי ממש לנשום. לנשום כשאני עמוק בתוך המים הסוערים האלה שנקראים יחסים. פלד, פסיכונאליטיקאית ומתרגלת בודהיסטית, יודעת שיש פערים בלתי ניתנים לגישור בין בני אדם, והיא יודעת שגם לא ניתן לדבר עליהם. אבל בתור סופרת, אין לה ברירה אלא לנסות. "
עמליה רוזנבלום ל פרה של אסתר פלד ״פתח גדול מלמטה״, הארץ >>>

ספר משעמם על דמויות מחוספסות שאומרות פאק

"מר בלהקת חובבים נחטף, בורח עם יפהפייה ובדרך הם מנסים להשיג אוצר. כל זה נשמע מבטיח, אבל "לא לזוז" מאת דניס ג'ונסון, שהלך לעולמו לאחרונה, הוא למעשה בזבוז זמן מוחלט."
גפי עמיר על ספרו של דניס ג׳ונסון ״לא לזוז״, הארץ ספרים >>>

מי בכלל רוצה לזוז?

״מה שהכי יפה אצל ג'ונסון הם הניסוחים. בתור התחלה הם מקוריים – אתה יכול לשמוע סופר פחות טוב משתמש בכול הקלישאות הזמינות, אבל ג'ונסון עושה את זה בשפה ובדרך המיוחדות לו. הנימה שלו מדודה, יציבה, כפי שקורה אצל אמריקאים רבים, ובזכות זה גם מאוד קצבית, קשוחה וסוחפת. פשע אמריקאי כמו שצריך.

יש ספרים שכתובים כהכנה לסרט – אתה קורא אותם ורואה איך זה הופך לסרט, וגם מבחין במקומות שבהם הסופר החליט לקרוץ למפיקים שכדאי להם. אלה לא ספרים גרועים אפריורי, אבל אצל ג'ונסון אתה מקבל הרבה יותר – הוא מספק את הסטוריבורד, כך שאתה לא רואה איך זה הופך לסרט, אלא רואה את הסרט עצמו.״
ארז אשרוב על ספרו של דניס ג׳ונסון ״לא לזוז״, החיים בתהיתי - הקונפטי האפל של ארז אשרוב >>>

נפילת מתח

״הנואר היעיל של דניס ג'ונסון מגלם את האובססיה של התרבות האמריקאית לדמויות של עבריינים.״ֿ
אריק גלסנר על ספרו של דניס ג׳ונסון ״לא לזוז״, 7 לילות, ידיעות אחרונות >>>

אחרי סוף העולם: "תחנה אחת-עשרה" הוא רומן אפוקליפטי מיוחד ויפהפה

״בניגוד לאופן שבו התרגלנו לצרוך יצירות דיסטופיות בשנים האחרונות, הרומן של אמילי סנט ג'ון מנדל עוסק דווקא בחיים ולא במתים. 20 שנה אחרי מגפה קטלנית, הוא מציג באופן מרתק את התחדשות הגזע האנושי בלי האפלה שמאפיינת את הז'אנר.״
יונתן גרוסמן על ספרה של אמילי סנט ג׳ון מנדל ״תחנה אחת-עשרה״, וואלה! >>>

הסימפוניה הנודדת

״לפנינו יצירה היכולה להפגיש את שוחרי הספרות הגבוהה ואת חובבי הספרות הקצבית במקום טוב באמצע; רומן עשוי היטב, היטב עד מאוד, השוזר חוטי עלילה במיומנות משכנעת (אף כי העלילה עצמה מסתברת פחות, בפרט מבחינה טכנולוגית). לשבחה גם ייאמר כי אף שאינה מתעלמת ממה שבינו לבינה בתרבות מתירנית, היא נוגעת בזה בכיסוי וברמיזה ובאופן השווה לכל נפש, גם לזהירות שבנפשוֹת.״
צור ארליך על ספרה של אמילי סנט ג׳ון מנדל ״תחנה אחת-עשרה״, מקור ראשון >>>

RSS   צרו קשר   רשימת דיוור   English   חזרה לראש הדף

Created by: Zzzen   Design: eFshar   Copyright © Babel LTD. All rights reserved

בית